2015. január 4., vasárnap

03:Nincs rendben.

            Már egy hete itt fekszem a négy fehér fal között, s komolyan rosszabb, mint egy börtön. Az étel is förtelmes, az emberek érdeklődéssel néznek be állandóan az ablakon, a Nővérek láthatóan csapják nekem a szelet, míg az orvos ezt hagyja. Vagy alvással töltöm az időmet vagy olvasom a Dorota által hozott könyvet. Eltalálta e téren az ízlésemet.
            Egy elgondolkodtató könyv. Az a címe, hogy Más valaki problémája. Kedvenc idézetem belőle a „Mindig lesz valaki olyan, akinek nincs ereje túlélni..”.
            Most is épp azt olvasom, mikor benyit egy orvos az általam már oly sokszor látott Nővérrel. Gondolatban már kétszer megöltem és vagy ezerszer megfojtottam azt a nőt. Nem ismerte a „nem” szót.
-Hogy van Mr.Styles? - teszi fel szokásos kérdését, amire megvonom vállam, s próbálok csak az orvosra koncentrálni. –Fáj valamije vagy adódott más problémája? – igen, a kibaszott Nővérkéje nem tudja, hol a határ. Megrázom fejem, s most a Nővérre tekintek, mert leveszi rólam az infúziót és lekapcsolja a gépet, ami már vagy egy egész hete dolgozott azon, hogy jelezze; életben vagyok. -Ha minden rendben, akkor már délután elengedhetjük. De.. – Nővérre tekint, aki nem röstell engem nézni. – Kérem, kifáradna, ha végzett? – intézi felé kérdését, amire a Nővér zavartan bólint, majd kimegy. –Szóval nem ilyen egyszerű. El kell járnia egy intézménybe, s kéthetente be kell feküdnie oda.
-Tessék? – tágulnak ki szemeim, s feljebb ülök a kényelmetlen ágyon.
-Ez egy olyan intézmény, ahol súlyos depressziósokkal is foglalkoznak. Helyben van, szóval nem kell sokat utaznia és az ön érdekében tettem. – áll fel, de én nem hagyom ennyiben.
-MI? MIÉRT? AZT HISZI, DEPRESSZIÓS VAGYOK? – kiabálok rá, amire ő megtorpan, s megemelkedik, ahogy egy mélyet sóhajt.
-Kérem, ez nem egy elmegyógyintézet. Vagyis Ön nem arra a részlegére megy. – próbál megnyugtatni, amire még idegesebb leszek. Kipattanok az ágyból, amire az orvos hátrébb lép, de ahogy lépek egyet; összecsuklok, s az ágynak támaszkodom. Feljajdulok, ahogy bordáim mozogni kezdenek. Talán nem volt ez jó ötlet.
-Mr.Styles, a hirtelen mozdulatok nem tesznek jót magának ebben az állapotban. Javaslom, hogy amíg ki nem engedjük, pihenjen, majd később értesítjük. – ezzel kilép a szobából.

            Haza fele sétálok, vállamon egy utazótáskával, amit Dorota hozott nekem, hogy egyszerűbben haza vigyem a dolgaimat. Kezemet zsebembe teszem, s lehajtom fejemet. Közölte velem az orvos, mielőtt elengedett, hogy ha nem megyek el ebbe az intézetbe rendszeresen, akkor kényszerrel fognak befektetni, de akkor nem csak kéthetente.
            Haza érve, Dorota kedves hangja köszönt, de engem az, az érzés kerülget, hogy senkivel sincs kedvem se találkozni, se beszélni.
-Harry Drága, jobban vagy? Kérsz valami ennivalót? Megsütöttem a kedvenc süteményed, s a kedvenc borodból is hoztam. – támad le szinte azonnal, amire én csak összehúzom szemöldököm, s érzem, hogy koponyám szétmegy a fájdalomtól.
-Nem, nem kérek semmit. Felmegyek. – hagyom ott, s tudom, hogy nagyon rosszul esett neki pont, úgy ahogy nekem mikor kimondtam, de komolyan magányra vágytam.
            Felérve szobámba ledobom táskám, s ledőlök az ágyba. Tekintetem megakad az anyámmal készített közös képünkön, s újra elkap az érzés; egyedül hagyott. Bezárom szobám ajtaját, s neki dőlve sírni kezdek. Nem látom a kiutat, s nem látom a jót se.
            Telefonom rezgésére ébredek. Nem tudom, hogy aludtam el, de még mindig ajtóm előtt ülök, s a kényelmetlen póz miatt hátam is megfájdult.
-Igen? – meg se nézve veszem fel.
-Harry, minden rendben? – szól bele az ismerős női hang. Volt barátnőm. Szinte azonnal ki akartam nyomni, de valamiért mégse tettem. –Csak azért hívlak, hogy megtudjam minden oké-e. Dorota kétségbe van esve, s engem hívott. – sejthettem volna. Remegő ajkakkal próbálok válaszolni neki, de helyette kezem cselekszik. Elemelve fülemtől kinyomom.
            Most egyetlen menedékemnek ezt az intézetet érzem, így gyorsan összepakolva cuccom viharzok ki a szobámból. Dorota sírva ül az étkező asztalnál, amit már nagyon rég nem használtunk együtt.
-Harry! – pattan fel, s kisírt szemeivel kétségbeesetten figyel.
-Dorota, sajnálom, de el kell mennem. Nem bírom, s úgy érzem ez az egyetlen menedékem. – hadarom el megölelve őt. Értetlenül néz rám, nem érti, miről beszélek.
-Tessék? Hova? – ölel meg szorosan, s nem akar elengedni.
-Szeretlek, Dorota! Majd elmesélem, rendben? Ne aggódj, minden rendben lesz. Te foglalkozz családoddal. Nekik sokkal több törődés kell, oké? – nyomok puszit homlokára, s lefeszegetve karjait magamról hagyom ott.
            Könnyeimet törölve sétálok a sötétben az intézmény felé.

-Édesem minden rendben lesz, oké? Dorota vigyáz rád, s nem lesz semmi probléma, rendben? – könnyes tekintete engem fürkész, s arcomat simogatja.
-Miért mondod ezt? – eltávolodok, s próbálok leolvasni valamit arcáról, de a könnyes szemén kívül nem látni semmi érzelmet.
-Csak tud, hogy SZERETLEK, oké? Ne érezd magad sose egyedül. Mindig ott leszek neked, ha baj van, rendben? –csak bólintok, amire ő közelebb jön, s szorosan magához ölel.

Utolsó mondatai voltak ezek, Édesanyámnak. Utána való nap meghalt.
            Hazudott.
Nincs semmi rendben, s nincs itt a bajban velem.
            Egyedül vagyok.

            Befordulva az épület kapuján neki ütközök valakinek, aki csak egy halk „Csesszed meg!”-et motyog.
-B-bocsánat! – segítem fel, de nem látom se arcát, se öltözékét. Túl sötét van, hogy kivegyek belőle valamit. Csak a tőle felszálló cigi füstöt látom.
-Egy újabb idióta? – nevet fel, de picit se a humor miatt.
-Idióta? – kérdezek vissza, azt hittem rosszul hallok.
-Csak idióták jönnek ide „lakni”. – piszkálja meg a táskámat.

-Akkor igen. – motyogom lenézve az aszfaltra. 

____________________________________________________
Sziasztok!
Köszönöm a sok kommentet, s hogy érdeklődtök.
Remélem ehhez is érkezik legalább ennyi.
Noraxoxo

5 megjegyzés:

  1. Ohh, siess babam a kovetkezo resszel mert ez nagyon-nagyon jo lett! Annyira vartam mar, hogy folytasd❤️

    VálaszTörlés
  2. Nagyon siess Nóri drágám, mert már olvasni szeretném! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lett, folytasd hamar!:o

    VálaszTörlés
  4. Hogy se ezt se a Dark Price-et nem folytatod, az mar turhetetlen! Olyan jol irsz es jok a torteneteid hogy azt mar buntetni kellene!

    VálaszTörlés